Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

NERVSAMMANBROTT

Av Robin - 25 januari 2012 16:43

Ja hallåja


Då var det alltså dags igen, efter mycket om och men. Denna dagen kommer det handla om ett väldigt väldiskuterat i-landsproblem, nämligen människor och deras LÅNGSAMMA tendenser. Jag pratar givetvis om långsamma människor, både fysiskt och mentalt. Med andra ord, människor som rör sig väldigt sakta, samt människor som tänker och förstår väldigt sakta.


För att förtydliga det ytterligare för er läsare, kommer jag dra ett par exempel.


Scenario nummer ett, man står på Willys och inhandlar basvaror för att kunna överleva. Man har plockat det mesta som står på inköpslistan, förutom en enda sak, ketchupen. Men vägen till ketchupen blir inte som man har tänkt sig, för mitt framför hyllan där ketchupen finns, står en smått förvirrad äldre herre och läser innehållsförteckningen på en burk med krossade tomater, ovetande att han blockerar min väg till ketchupen. Gentleman som jag är, ger jag mannen den tid han behöver, LÄS GUBBJÄVEL, FÖR ALL DEL, LÄS. Efter att jag har försökt mig på de flesta manövrarna för att komma förbi denne man, inser han tillslut att han blockerar min väg, och rör sig åt sidan det absolut långsammaste han kan, med ett leende på läpparna. Jag besvarar så klart hans leende, med att le tillbaka, men i mitt huvud ekar raderna "halka och bryt höften, gubbjävel".


Det där är alltså ett tydligt exempel på fysisk långsamhet.


Scenario nummer två, du sitter på en föreläsning där temat är att bygga pepparkakshus (Nej jag har inte varit på denna typ utav föreläsning). Och innan själva "skapandet" utav pepparkakshusen, sker i vanlig ordning en liten enkel frågestund mellan föreläsaren, och deltagarna, där deltagarna har möjlighet att ställa frågor och annat. Låt oss säga att föreläsaren under de senaste 15 minuterna, har stått och berättat om hur man bygger ett pepparkakshus, och att hon nu frågar deltagarna "Är det någon som har några funderingar kring detta?" Ja, då räcker Lisbeth 33 år upp handen och frågar "När man bygger pepparkakshus, vad är det för slags deg man använder, och hur gör man?". Det är vid ett sådant tillfälle man vill häfta fast pungen i bordet.


Då har vi alltså ett exempel på en fysiskt långsam individ, och ett exempel på en mentalt långsam individ. Vissa individer har haft den maximala oturen att dem blivit tilldelade bägge egenskaperna, medans andra får nöja sig med en.


Förstår ni hur jag tänker nu?


Detta måste folk väl ändå hålla med mig om, eller är det bara jag som reagerar starkt på dessa typer av företeelser? 


Synpunkter?


Toodles!

 
 
Jessica - PCT

Jessica - PCT

26 januari 2012 19:29

Långsam människa: Tjockisar är äckliga!
Jag: Hur tänker du nu?
LM: Tjockisar är äckliga!
Jag: De smakar äckligt?
LM: Tjockisar är äckliga!
Jag: De luktar äckligt?
LM: Tjockisar är äckliga!
Jag: De lagar dålig mat?

Vad fan menar långsamma människor när man diskuterar med dem? De säger samma sak om och om igen. Diskuterar man något som man har olika åsikter så lyssnar de inte på mina vettiga och nyanserade argument som tar upp olika vinklar och scenarion utan står fast vid det enda argument de lärt sig för att någon en gång sagt detta till dem.

Lite som att diskutera med ett kasettband med samma mening inspelad om och om igen.

http://www.formspring.me/jessicapct

 
Hannah

Hannah

30 januari 2012 20:12

Fattar precis vad du menar! i min skola kryllar det av tröga as...

http://www.rebeccahannah.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin - 29 februari 2012 18:08

Whatsup.   Mitt första inlägg på över en månad, ber om ursäkt för det. Har haft fullt upp med jobb och annat så har inte haft någon vidare ork till att ta tummen ur röven. Eller så har jag slut på saker att skriva om? Vilket vore väldigt absurt m...

Av Robin - 20 januari 2012 16:11

Hola   Tanken var att jag skulle försöka mig på åtminstone ett inlägg per dag, men pågrund av jobb och bristande livslust har jag skjutit upp bloggandet ett par dagar. Men men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Hur som helst, ...

Av Robin - 17 januari 2012 21:06

Då har det alltså hänt, mannen, myten, legenden (jag) har äntligen startat en blogg. Detta gör jag egentligen av en enda enkel anledning, för att tillfredställa mitt behov av att skriva. Att skriva är avkopplande, sinnesroande, och helt enkelt en del...

Presentation


En blogg om kanske sveriges just nu bittraste människa. Ger er regelbundna uppdateringar om mitt miserabla liv, och berättar om saker jag hatar.
Ja, det var väl allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar och annat kul


Ovido - Quiz & Flashcards