Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Västtrafik

Av Robin - 29 februari 2012 18:08

Whatsup.


Mitt första inlägg på över en månad, ber om ursäkt för det. Har haft fullt upp med jobb och annat så har inte haft någon vidare ork till att ta tummen ur röven. Eller så har jag slut på saker att skriva om? Vilket vore väldigt absurt med tanke på hur mycket skit jag hatar.


Men men, hur som helst. Vad vore en bitter blogg utan ett inlägg om västtrafik? Inte ett jävla skit, so here we go.


Västtrafik, den kollektiva lösningen som tydligen ska få oss medborgare att skutta av lycka, och jag förstår dem precis...Jag menar, vilken människa uppskattar inte att få åka buss och spårvagn hur mycket de vill för 1000 spänn i månaden? Nåväl, riktigt så är det inte. För det första är priserna på tok för dyra, västtrafik uppmanar även folket att åka MER kollektivt, samtidigt som de höjer priserna, vilket i mitt tycke är smått vilseledande. Om inte annat bör de väl i sådana fall försöka SÄNKA prishelvetet så vi kan se lite ljus i tunneln, istället för att göra saken ännu mer tragisk. Och inte nog med det, det är en väldigt hög procent utav bussarna som antingen blir sena, eller till och med uteblir, DAGLIGEN. Och då är det en självklarhet att man börjar undra, hur är det möjligt? När det händer såpass ofta, bör man väl i sådana fall ta tag i problemet, och försöka lösa det istället för att köra samma system varenda dag och göra livet till en misär för oss medborgare. Denna såkallade bättringsprocess har enligt sago pågått sen människan uppfann hjulet tydligen, men än har i alla fall inte jag sett några som helst förbättringar i deras verksamhet.


Sen finns det även kryphål i tidtabellerna, vissa bussar timar såpass dåligt att man tvingas vänta i en evighet tills nästa buss dyker upp (om den nu väljer att göra det).  Klart som fan att folk väljer att ta bilen när man riskerar att bli sen till jobb/skola dagligen, och det bästa av allt är deras briljanta idé att höja priserna när folket gnäller på dem som mest, nu väljer säkert alla att ta bussen!


Så vad har jag gnällt på nu, lets see...priserna...bussarnas mystiska försvinnande...tidtabellerna.. Ja det mesta. Trots deras ständiga misslyckande måste jag ändå passa på att säga att det finns en hel del bra busschaufförer, som är trevliga och duktiga på det de gör, och det uppskattas givetvis! Men det finns såklart en hel del drägg också, tyvärr. Ja det var väl det jag ville ha sagt om detta, om det mot förmodan skulle vara nån i västtrafiks ledarstab som läser detta vill jag att ni ska ta åt er utav följande mening :


SÄNK PRISERNA OCH KOM I TID FÖR I HELVETE.


tack heeej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin - 25 januari 2012 16:43

Ja hallåja   Då var det alltså dags igen, efter mycket om och men. Denna dagen kommer det handla om ett väldigt väldiskuterat i-landsproblem, nämligen människor och deras LÅNGSAMMA tendenser. Jag pratar givetvis om långsamma människor, både fysis...

Av Robin - 20 januari 2012 16:11

Hola   Tanken var att jag skulle försöka mig på åtminstone ett inlägg per dag, men pågrund av jobb och bristande livslust har jag skjutit upp bloggandet ett par dagar. Men men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Hur som helst, ...

Av Robin - 17 januari 2012 21:06

Då har det alltså hänt, mannen, myten, legenden (jag) har äntligen startat en blogg. Detta gör jag egentligen av en enda enkel anledning, för att tillfredställa mitt behov av att skriva. Att skriva är avkopplande, sinnesroande, och helt enkelt en del...

Presentation


En blogg om kanske sveriges just nu bittraste människa. Ger er regelbundna uppdateringar om mitt miserabla liv, och berättar om saker jag hatar.
Ja, det var väl allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar och annat kul


Ovido - Quiz & Flashcards