Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Bloggdebuten!

Av Robin - 17 januari 2012 21:06

Då har det alltså hänt, mannen, myten, legenden (jag) har äntligen startat en blogg. Detta gör jag egentligen av en enda enkel anledning, för att tillfredställa mitt behov av att skriva. Att skriva är avkopplande, sinnesroande, och helt enkelt en del utav vem jag är. Dessutom är jag rätt så duktig på det, i alla fall enligt mig själv och min gamla svensklärare i gymnasiet.


Hur som helst, för er som har läst min presentation förstår ni säkert vad denna blogg till stor del kommer att handla om. Den kommer att handla om mitt tråkiga liv helt enkelt, precis som alla andra skittråkiga bloggar som finns ute för allmänheten. Den enda skillnaden egentligen är väl att jag inte kommer att vara positiv så ofta, men låt inte detta avskräcka er. Jag vill givetvis försöka underhålla er som läser (om någon läser) det är det jag strävar efter såklart, så alla mina inlägg är skrivna med glimten i ögat.


Kan väl även passa på att säga att detta är ett HELT nytt fenomen för mig, så det kommer ta en stund för mig att bemästra alla jävla funktioner som finns att använda. Men men, allt får ta sin tid så att säga. Nu har jag väl mer eller mindre skrivit en novell, så dagens "stryptag" som jag har valt att kalla det, kommer inte att bli så långt denna gången. Men framtida stryptag som jag kommer att skriva om, kommer att vara betydligt längre och med en mer dödlig effekt.


Leeeets go!


Stryptag Nummer 1:  Särskrivare


Detta behöver väl knappast någon närmare förklaring? Personer som inte tycks veta när det passar att separera ord. Hade jag fått bestämma hade jag sett detta som olagligt, jag hade kunnat sträcka mig till dödsstraff vid grova fall.


Ett tips på ett "grovt" fall, taget direkt från facebook, namnet uteblir då personen riskerar att bli dödshotad.


"Mickans födelse dags fest var minst sagt lyckad, det slutade med att jag och Johanna däckade på fotbolls planen xD :P"


Vet inte riktigt hur ni reagerar på detta, men för mig är det rena kryptoniten alltså. Allt som krävs för att inte misslyckas så brutalt som denna människa tycks göra, är ett sunt förnuft och en förmåga till logiskt tänkande. Jag menar, hur i helvete kan det vara så jävla svårt? När det kommer till folk med dyslexi så har man ett visst överseende, men resten av av befolkningen då? Som inte har dyslexi men ändå misshandlar språket så brutalt att man vill äta en myrstack, och sen skita ut den för att sen äta den igen. Hjälp mig att förstå, vad är det som gör att folk begår detta horribla brott?


"Aa men man kanske skriver så snabbt att man inte tänker på det? :s" Ja absolut, ett extra mellanslag gör att tiden går mycket snabbare. Du har det förinställt i din kloka hjärna, att det ska vara ett mellanslag där, trots att det inte ska vara det. Visst man kan faila någon gång då och då, men att göra det i varenda mening man skriver, då vet man liksom att man är obegåvad och bör göra något åt detta.


Har du tendenser till att särskriva, ta då för guds skull till dig av det jag skriver. Det kanske finns hopp och mänskligheten trots allt?


Hade kunnat skriva en roman om ämnet, men det kändes passande att sätta punkt där. Vill inte trötta ut möjliga läsare i mitt första inlägg. Men det är i princip såhär det kommer att se ut. Vissa kommer att hålla med mig, vissa kommer att tycka det är provocerande, vissa kommer att tycka att jag är dum i huvudet.


DET ÄR OKEJ


Vi är alla helt unika människor, och alla har rätt till sin åsikt. Smaken är som baken! :)


TOODLES!

 
 
clara

clara

17 januari 2012 21:48

love it! :D

http://claara.bloggplatsen.se

 
Jessicapct

Jessicapct

17 januari 2012 22:38

En sjysst tumregel, som den dummaste av idioter borde första, är att "Låter det som ett ord? Ja, men då är det antagligen ett ord."
Dyslexi är ingen ursäkt för särskrivning. Kan man säga ordet så kan man avgöra om det ska skrivas ihop eller ej.
Ingen SÄGER ju födelse dags fest.

http://www.formspring.me/jessicapct

 
Ingen bild

Lovisa

17 januari 2012 22:45

Diggar din blogg. Helt klart.

 
Ingen bild

Ylvaa

18 januari 2012 19:34

Åh, särsrivare , ni är sär !
Nej men allvarligt , tycker inte det borde vara så svårt..

Rätt imponerad av att du lyckats få 3 ( 4 med mig ) kommentarer på ditt första inlägg .. xd

Check it out ! http://ylvaaz.bloggplatsen.se/

Robin

18 januari 2012 19:46

Haha, ibland lyckas jag :) tack ska du ha!

 
Helene

Helene

19 januari 2012 15:33

Bra sagt, är det något som triggar en så är det särskrivningar.
Ser fram emot fler inlägg!



http://www.livetifolkparken.bloggplatsen.se

Robin

19 januari 2012 18:58

Tack ska du ha! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin - 29 februari 2012 18:08

Whatsup.   Mitt första inlägg på över en månad, ber om ursäkt för det. Har haft fullt upp med jobb och annat så har inte haft någon vidare ork till att ta tummen ur röven. Eller så har jag slut på saker att skriva om? Vilket vore väldigt absurt m...

Av Robin - 25 januari 2012 16:43

Ja hallåja   Då var det alltså dags igen, efter mycket om och men. Denna dagen kommer det handla om ett väldigt väldiskuterat i-landsproblem, nämligen människor och deras LÅNGSAMMA tendenser. Jag pratar givetvis om långsamma människor, både fysis...

Av Robin - 20 januari 2012 16:11

Hola   Tanken var att jag skulle försöka mig på åtminstone ett inlägg per dag, men pågrund av jobb och bristande livslust har jag skjutit upp bloggandet ett par dagar. Men men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Hur som helst, ...

Presentation


En blogg om kanske sveriges just nu bittraste människa. Ger er regelbundna uppdateringar om mitt miserabla liv, och berättar om saker jag hatar.
Ja, det var väl allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar och annat kul


Ovido - Quiz & Flashcards